HŽ Cargo, tvrtka koja je u travnju kupila od Diokija industrijski kolosijek za 17,4 milijuna kuna, a što sad istražuje policija, mogla bi uskoro doživjeti sudbinu TŽV Gredelja koji je ovih dana otišao u stečaj.
Naime, ukupne obveze HŽ Carga, prema izvještaju o likvidnosti te tvrtke, koji posjedujemo, na kraju srpnja ove godine iznosile su više od milijarde kuna! Posrnuli Gredelj pak otjeran je u stečaj zbog 515 milijuna kuna dugovanja koja više nije mogao podmirivati.
Zaposleno 3300 ljudi
Kratkoročne obveze HŽ Carga, pak, veće su nego ukupne obveze Gredelja i iznose 595,6 milijuna kuna, dok su dugoročne 430,9 milijuna kuna. Cargo će pak uskoro preuzeti i dio obveza tvrtke Vuča vlakova, koja će biti podijeljena na Cargo i Putnički prijevoz, i to u iznosu 70 milijuna kuna. Unatoč tako ogromnom dugu, Cargo se ipak u travnju na brzinu dodatno zadužio za još 15,4 milijuna kuna kako bi kupio sporni kolosijek od Diokija! Gredelj pak zapošljava 3300 radnika koji su otvaranjem stečaja ostali bez posla, a u Cargu radi više od 2500 ljudi. U izvješću se navodi pri tome da Cargo svoje obveze prema dobavljačima plaća prosječno u roku od čak 236 dana! Kratkoročna potraživanja Carga pak mnogo su manja od njegovih obveza i iznose 271,7 milijuna kuna.
A koliko je apsurdna kupnja industrijskog kolosijeka od Diokija, za što se Cargo morao zadužiti, dokazuje i to što se u izvještaju o tekućoj likvidnosti navodi da je Cargo u ovoj godini suočen s teškoćama oko osiguranja financijskih sredstava. Pa je izračunano da mu do kraja ove godine nedostaje čak 153,7 milijuna kuna za izmirenje osnovnih obveza, i to uspije li dobiti novi kredit od 204 milijuna kuna. Tako će u listopadu za isplatu plaća radnicima, za obveze prema dobavljačima i kreditna zaduženja Cargu biti potrebno 64,8 milijuna kuna, a imat će priljev od prijevoza od samo 30 milijuna kuna.
U studenome će te obveze iznositi 185,5 milijuna kuna, a prihodi će biti opet samo 30 milijuna kuna. No u tom mjesecu se Cargo planira zadužiti za dodatna 204 milijuna kuna. U prosincu za osnovne obveze Cargu treba čak 198 milijuna kuna, a imat će priljev novca od prijevoza samo 30 milijuna kuna. Kad se sve obveze u iduća tri mjeseca zbroje i oduzmu priljevi od prijevoza, Cargu i uz novo kreditno zaduženje nedostaje i dalje 153 milijuna kuna.
Kredita 477 milijuna kuna
Stoga se, navodi se u Cargovu izvještaju, moraju osigurati dodatna sredstva u tom iznosu za tekuću likvidnost, a kako bi tvrtka izbjegla propast predlažu i da vlasnik, a to je država, preuzme njihove kreditne obveze u iznosu 477,4 milijuna kuna!
Ukupni prihodi Carga u prvih sedam mjeseci iznosili su 491 milijun kuna i bilježe pad 8,5 posto, a tvrtka je u tom razdoblju ostvarila gubitak od čak 91 milijun kuna. Predsjednik uprave HŽ Carga priznao nam je da bi tvrtka mogla za dva mjeseca završiti kao Gredelj ako se ne osiguraju dodatna novčana sredstva.
>>Policija u HŽ-u: Zbog odluke Vlade na ispitivanju 15 ljudi
>>Gredelj u stečaju, radnicima za nekoliko dana otkazi
Josip Bohutinski jedini je u cijeloj državi koji vidi nešto sporno u kupnji kolosijeka od strane Hž Carga. Policija istražuje tu kupnju zbog anonimne kaznene prijave na koju mora po zakonu reagirati. Više je nego jasno da će prijava biti odbačena budući je svakom normalnom jasno da je kupnjom tog kolosijeka isplaćena plaća radnicima Diokija, da je procijenjena vrijednost zemljišta čak i veća od plaćene cijene i da će Hž Cargo ZARAĐIVATI pristojan novac korištenjem tog kolosijeka. Ali Josip Bohutinski uporno i uporno dere priču o nepostojećoj aferi u koju nitko ne vjeruje i koju su jučer demantirali svi od uprave hž-a i Diokija do zaposlenih radnika!!!